[Poradnik]Grafiki
3 posters
Strona 1 z 1
[Poradnik]Grafiki
Tworzenie Postaci
Zaraki Kenpachi
Na poczatku najlepiej zrobic sobie jakas postac ktora bedziemy przerabiac az wyjdzie nam zamierzony cel.
Ja wykorzystam do tego moj szablon(wy tez mozecie z niego korzystac):
Nastepnie gdy zaczynamy juz przerabiac szablon zaczynamy tworzyc twarz, zaczynamy od fryzury
w moim przypadku jest to zarazki, najpierw tworzymy obrys i ksztalt fryzury
Potem nadajemy kolor wlosow w tym przypadku czarny, (mozna od razu wycieniowac ale ja wole to robic na koncu):
Teraz juz mozna zabrac sie za twarz, na poczatek trzeba nadac odpowiedni kolor, potem zrobic oczy od nich
najbardziej moim zdaniem zalezy jaki wyraz twarzy bedzie miec postac, im wieksze oczy tym lagodniejszy wyglad.
W tym przypadku trzeba zrobic oko i przepaske obrys jakiego kolwiek przedmiotu wyglada najlepiej wtedy jak uzywa sie
ciemnego odcienia ubarwienia elementu
Nastepnie zabieramy sie za ubior i sylwetke postaci. tworzymy wstepne szkic ulozenia ubrania i kolorowac zeby sie nie pogubic
w tym co czym jest
Gdy juz to skonczylismy, to mozna zabrac sie za cieniowanie i dodatki
Cieniowanie
Cieniowanie jest bardzo wazne bo bez tego grafiki wygladaja plasko i dziwnie
Na poczatek zaczynamy tak jak przy robieniu postaci czyli od gory w dol
w celu dobrania odpowiedniego koloru i odcienia wchodzimy do edytora kolorow i ustawiamy odpowiedni odcien[a]
gdy cieniujemy najlepiej jest przerabiac kolory przesuwajac tym paskiem tak zeby nam pasowalo[b]
Zaczynamy cieniowac od krawedzi lekko rozjasniajac dany kolor. tak zeby nadac odpowiedni ksztalt
Cieniujac twarz pociemniamy w miejscach najblizszych wlasom i przy krawiedziach twarzy ja zawsze dodaje jedna
kropke pomiedzy oczamy aby nadac oplywowy i trojwymiarowo podobny efekt dodajemy blizne na lewym oku
Teraz cieniowanie tlowia, od tego jak je wycieniujemy zalezy np. jak dana postac jest umiesniona im jasniejszy
kolor od reszty w miejscach miesni tym berdziej muskularna jest postac itp. najpierw poprawiamy krawedzie plaszczu
Potem cieniujemy niewiele jasniejszym kolorem pierwsza "warstwe" zewnetrzne przy krawedziach plaszcza
nastepna warstwa ma byc troche jasniejsza od poprzedniej ta warstwa zaznaczamy linie klatki piersiowej
potem mozna o wiele jasniejszym kolorze robic jakies efekty fald itp.
teraz zabieramy sie za ubranie pod plaszczem. Cieniujemy go podobnym sposoben jak wczesniej tylko tyle ze
tam gdzie czern styka sie z plaszczem zostawamy czarne
juz tylko zostalo dorobic sandaly i ewentualnie miecz
postac jest juz gotowa
ps.wcielo mi pare grafik xDDD
wiem poradnik slaby
//Pinokio
Podklejiłem.
Zaraki Kenpachi
Na poczatku najlepiej zrobic sobie jakas postac ktora bedziemy przerabiac az wyjdzie nam zamierzony cel.
Ja wykorzystam do tego moj szablon(wy tez mozecie z niego korzystac):
Nastepnie gdy zaczynamy juz przerabiac szablon zaczynamy tworzyc twarz, zaczynamy od fryzury
w moim przypadku jest to zarazki, najpierw tworzymy obrys i ksztalt fryzury
Potem nadajemy kolor wlosow w tym przypadku czarny, (mozna od razu wycieniowac ale ja wole to robic na koncu):
Teraz juz mozna zabrac sie za twarz, na poczatek trzeba nadac odpowiedni kolor, potem zrobic oczy od nich
najbardziej moim zdaniem zalezy jaki wyraz twarzy bedzie miec postac, im wieksze oczy tym lagodniejszy wyglad.
W tym przypadku trzeba zrobic oko i przepaske obrys jakiego kolwiek przedmiotu wyglada najlepiej wtedy jak uzywa sie
ciemnego odcienia ubarwienia elementu
Nastepnie zabieramy sie za ubior i sylwetke postaci. tworzymy wstepne szkic ulozenia ubrania i kolorowac zeby sie nie pogubic
w tym co czym jest
Gdy juz to skonczylismy, to mozna zabrac sie za cieniowanie i dodatki
Cieniowanie
Cieniowanie jest bardzo wazne bo bez tego grafiki wygladaja plasko i dziwnie
Na poczatek zaczynamy tak jak przy robieniu postaci czyli od gory w dol
w celu dobrania odpowiedniego koloru i odcienia wchodzimy do edytora kolorow i ustawiamy odpowiedni odcien[a]
gdy cieniujemy najlepiej jest przerabiac kolory przesuwajac tym paskiem tak zeby nam pasowalo[b]
Zaczynamy cieniowac od krawedzi lekko rozjasniajac dany kolor. tak zeby nadac odpowiedni ksztalt
Cieniujac twarz pociemniamy w miejscach najblizszych wlasom i przy krawiedziach twarzy ja zawsze dodaje jedna
kropke pomiedzy oczamy aby nadac oplywowy i trojwymiarowo podobny efekt dodajemy blizne na lewym oku
Teraz cieniowanie tlowia, od tego jak je wycieniujemy zalezy np. jak dana postac jest umiesniona im jasniejszy
kolor od reszty w miejscach miesni tym berdziej muskularna jest postac itp. najpierw poprawiamy krawedzie plaszczu
Potem cieniujemy niewiele jasniejszym kolorem pierwsza "warstwe" zewnetrzne przy krawedziach plaszcza
nastepna warstwa ma byc troche jasniejsza od poprzedniej ta warstwa zaznaczamy linie klatki piersiowej
potem mozna o wiele jasniejszym kolorze robic jakies efekty fald itp.
teraz zabieramy sie za ubranie pod plaszczem. Cieniujemy go podobnym sposoben jak wczesniej tylko tyle ze
tam gdzie czern styka sie z plaszczem zostawamy czarne
juz tylko zostalo dorobic sandaly i ewentualnie miecz
postac jest juz gotowa
ps.wcielo mi pare grafik xDDD
wiem poradnik slaby
//Pinokio
Podklejiłem.
Ostatnio zmieniony przez Tom White dnia Pon Mar 28, 2011 9:45 am, w całości zmieniany 6 razy
Tom White- Grafik
- Join date : 05/10/2010
Skąd : Bytom
Re: [Poradnik]Grafiki
No fajny poradniczek, tylko raczej nie zamierzam uczyć się "pixelarta" ;p
Bicers- User
- Join date : 07/01/2011
Age : 34
Skąd : z DBL-a (Bicek)
Re: [Poradnik]Grafiki
Kiedy zobaczyłem temat w dziale "Poradniki" ,pod tytułem "Grafiki" to miałem nadzieję ,że bardziej skupisz się na ogółem tworzeniu pixel artów ,ale cóż ... myślę ,że poradnik typu "Zrób to sam" ,także się przyda niejednej osobie. Widzę ,że nikt się nie pała do zrobienia poradnika poświęconemu jedynie cieniowaniu i zasadom rozkładania i dobierania ,więc myślę ,że za jakiś czas sam spróbuję się za to zabrać ... ,ale póki co wróćmy do tematu.
Tak więc poradnik raczej napisany przejrzyście ,no może mógłbyś dać dodatkowo koło każdego obrazka jego kilkukrotne powiększenie ,ale to mały szczegół. Druga sprawa - za co muszę Cię pochwalić - jest fakt ,że nie ma tutaj żadnego niepotrzebnego Gimpa ,czy photoshopa. Fakt czasami daje to dość ciekawy efekt ,ale z reguły wprowadza tylko zamieszanie ( szczególnie jeżeli nie mamy pojęcia co robimy ). Raczej tego kalibru grafiki trzymajcie z daleka od folderu z napisem "Gimp". Co do niektórych podpunktów i uwag mógłbym się czepić lub nieco je sprostować ,ale to wszystko jedynie drobiazgi. Efekt końcowy może nie poraża ,ale nie jest także źle ... szczególnie widząc wypociny niektórych osób nie tylko na tym forum. Poza tym chodziło jedynie o wytłumaczenie procesu tworzenia postaci ,nie ma to być nie wiadomo jak zajebista praca ,prawda ?
Poradnik wcale nie słaby ,raczej jeden z lepszych jakie widziałem na forach niegraficznych.
EDIT
Zapomniałbym o jednej rzeczy. Niektóre osoby powyżej czepiały się szablonu ,więc warto aby zauważyć następującą rzecz:
Szablon nie ma być piękny ,ma określać i pomagać zachowywać proporcje ciała. Szablony w trakcie pracy zawsze ,ale to zawsze ulegają mniej lub bardziej znaczącym zmianom ,więc radziłbym zwracać uwagę jedynie gdzie kończyć się powinny nogi ,gdzie ręce ,a gdzie powinna widnieć głowa. Sama twarz szablonu to chyba jedyna niezmienna część bazy postaci.
Tak więc poradnik raczej napisany przejrzyście ,no może mógłbyś dać dodatkowo koło każdego obrazka jego kilkukrotne powiększenie ,ale to mały szczegół. Druga sprawa - za co muszę Cię pochwalić - jest fakt ,że nie ma tutaj żadnego niepotrzebnego Gimpa ,czy photoshopa. Fakt czasami daje to dość ciekawy efekt ,ale z reguły wprowadza tylko zamieszanie ( szczególnie jeżeli nie mamy pojęcia co robimy ). Raczej tego kalibru grafiki trzymajcie z daleka od folderu z napisem "Gimp". Co do niektórych podpunktów i uwag mógłbym się czepić lub nieco je sprostować ,ale to wszystko jedynie drobiazgi. Efekt końcowy może nie poraża ,ale nie jest także źle ... szczególnie widząc wypociny niektórych osób nie tylko na tym forum. Poza tym chodziło jedynie o wytłumaczenie procesu tworzenia postaci ,nie ma to być nie wiadomo jak zajebista praca ,prawda ?
Poradnik wcale nie słaby ,raczej jeden z lepszych jakie widziałem na forach niegraficznych.
EDIT
Zapomniałbym o jednej rzeczy. Niektóre osoby powyżej czepiały się szablonu ,więc warto aby zauważyć następującą rzecz:
Szablon nie ma być piękny ,ma określać i pomagać zachowywać proporcje ciała. Szablony w trakcie pracy zawsze ,ale to zawsze ulegają mniej lub bardziej znaczącym zmianom ,więc radziłbym zwracać uwagę jedynie gdzie kończyć się powinny nogi ,gdzie ręce ,a gdzie powinna widnieć głowa. Sama twarz szablonu to chyba jedyna niezmienna część bazy postaci.
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|